söndag 15 maj 2011

Vecka Week # 15 Landskap & abstraktion/ Landscape & abstract

Uppgiften nr 15 var att göra ett landskap i akvarell med alla olika tekniker och att göra en målning med inspiration ifrån naturen. Men göra det så enkelt att det blir abstrakt.
Super duper roligt!!

Men göra skuggor i akvarell är fortfarande knepigt.

Jag jobbar så klart på det, man är aldrig riktigt klar med att lära sig nya saker och tekniker när det kommer till akvarell som tur är.

Jag älskar att se färgen dansa över pappret och leva sitt egna liv. Ingen gång ger samma resultat och det gör det nytt och spännande varje gång.

Att det här var den sista målar och tecknar uppgiften gjorde hela veckan lite sorgsen.

Jag har haft så det så roligt och på samma gång fått egen tid bara för att måla.

Vad ska jag göra nu känslan finns närvarande. Men jag hoppas på att vara en av dom lyckliga få som får gå komma med fortsättningskursen som börjar till hösten.
Fast den är i akryl, önskar jag att det fanns en fortsättning till akvarell kursen med.

Här är mitt landskap i akvarell.

No. 15 was to make a landscape in watercolor with all the different techniques and to make a painting with inspiration from nature. But make it so simple that it becomes abstract.Super duper fun!

But do the shadows in watercolor is still tricky.

I work so well on it, you're never really ready to learn new skills and techniques when it comes to watercolor luckily.

I love to see the color dance across the paper and live his own life. No time produces the same results and it makes it new and exciting every time.

The fact that this was the last painting and drawing task did all week a little sad.

I have had so much fun and at the same time had their own time just go paint.

What should I do now feel a presence. But I hope to be a of the lucky few who get to make the advanced course starting in the fall.
Though it is in acrylic, I wish there was a continuation of the course with watercolor.

Here is my landscapes in watercolor.




Här är mitt mycket förenklande landskap.



Here is my very simplistic landscapes.


Här är min abstrakta målning av ett spindelnät...jag själv är livrädd för spindlar men jag har alltid fascinerats av spindelnäten.Here is my abstract painting of a spider's web ... I'm terrified of spiders but I have always been fascinated by spider nets.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar