söndag 15 maj 2011

Vecka /Week # 3 Skuggor i alla dess former...Shadows in all its forms ...

Uppgift nr 3 Var en väldigt lärorik vecka, jag jagade skuggor för att sedan få ner dom på pappret. Jag kan än i dag studera hur ljuset dansar över olika föremål & lägga det på minnet till nästa motiv.

Här är mina teckningar med skuggor som huvud motivet.

Task No. 3 was a very enlightening week, I was chasing shadows and then get them down on paper. I can today study how the light dances across different objects & keep that in mind for following scene.

Here is my drawing of shadow the main subject.


Här är mina händer efter att jag var klar med alla olika kol teckningar.=)
Here are my hands after I was done with all the different coal drawings .=)
Här är min kol teckning av en vas, där dom grå svarta tonerna får ge vasen dess form & skugga.
Here is my charcoal drawing of a vase, where they gray blacks must provide the vase to its shape & shade.
Den här teckningen är också gjord i enbart kol med mina gardiner som inspirations källa. Det är enbart trafik belysningen som ger mig det lilla ljuset som krävs för att ge tyget silhuett skuggor i natten.
This drawing is also made ​​of only charcoal with my curtains as inspiration source. It's only traffic lights that give me the little light that is required to provide the fabric silhouette shadows of the night.
Den här enkla glasburken är belyst från ett håll för att skapa skyggor.
This simple glass jar is lighted from one direction to create the shadow.
Här är det belyst från olika håll för att skapa en så mörk skugga som möjligt.
Here it is lighted from different directions to create such a dark shadow as possible.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar